Wednesday, March 20, 2013

Panggilan Interview SPA

Assalamualaikum...

Alhamdulillah tadi dapat SMS dan emel dari SPA..aku dapat interview SPA lagi.. ini kali yang ketiga..tapi dua interview yang dulu aku tak dapat pergi..tak sangka rezeki datang lagi.. syukur sangat.. kali ini aku mesti ambil peluang nie.. tak kan nak lepas kan macam tue je..Must grab this opportunity ! *roomate aku cakap 

Pernah baca entry nie ? Ala entry pasal interview SPA jugak .. aku dapat 2 tawaran SPA masa bulan 7 tahun lepas untuk jawatan Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) dengan Pembantu Tadbir (Kewangan) . dua-dua interview aku tak pergi sebab masa tu aku ada test..kawan aku dapat interview tu gak, then guess what ! dia lulus temuduga dan dah dapat kerja tu. bulan 1 aritu baru start.. tapi dia terpaksa postpone study dia larh..

Lepas tahu dia dapat,aku rasa menyesal tak pergi interview tue..Tapi aku tak sangka rezeki datang lagi sewaktu aku betul-betul dah  habis belajar nie.. Aku dapat lagi panggilan interview untuk jawatan Pembantu Tadbir (Kewangan) gak...So, aku memang nak sangat pergi interview kali nie.. aku harap aku dapat keyakinan masa interview tue.. InsyaALLAH..

Tapi permasalahannya kan , Interview tu di Perak pada 11hb April.. dan aku ada second last paper final exam pada 10hb April dan 12 April pulak last paper...dah la aku kat Perlis..harap bole tukar tarikh,sebab aku baca dalam Temuduga Q&A kat web SPA tulis dalam tu boleh, tapi kena ada alasan yang kukuh. kalau tak boleh, terpaksa lah aku balik perak jugak dan datang perlis balik! aishhhh....yela tak kan aku nak tolak buat kali ketiga kowt....
Kepada sesiapa yang ada pengalaman interview SPA nie terutama untuk jawatan Pembantu Tadbir (Kewangan), share-share la pengalaman interview korang ye..Pleaseee.... TQ..

20 000 kuceng marie:

Unknown said...

tahniah semoga berjaya :)

syazana amira said...

sama jugak.. nana pun dipanggil untuk jawatan yang sama.. heee.

tp x pegi kot.. sebab keja kat ofis dah betimbun.. huhu..

all da best to you ! :D

MARIA LIZA said...

nak keje gomen ker??? memang le bagus sebab bnyk benefit..tapi kalau saya diberi peluang kali ke-2 saya akan maintain di swasta...

Just Mini Love said...

@Khairul Zamri

tq :)

Just Mini Love said...

@syazana amira

yeke.. dah ade keje xpela.. sye baru nak hbis bljar.. bru nak cuba nsib.. kowt ade rezeki terus keja...

Just Mini Love said...

@MARIA LIZA

kenapa ckp macm tue ? hehe..

SS said...

good luck! :)

esa said...

kalau interview dgn SPA, 1 jer. jgn tipu @ pusing2 jawaban. kalau die tnye, kalau jawatan ni SPM, lps SPM buat ape,kalau u ade dip, jawap jer u sambung belajar. semoga berjaya.

Just Mini Love said...

@SS

tq :)

Just Mini Love said...

@esa

yup.. but masa temuduga nnti sye dah tamat diploma :)btw, tq ^^

Aku pengembara said...

Kalau dah rezki x ke mana.. Apepon, Good luck !!!!

Anonymous said...

alhamdulilah..semoga berjaya nanti ye.

Anonymous said...

alhamdulillah rezeki. ss dulu pnh dapat, tp xg. skrg nyesal =(

Just Mini Love said...

@Aniq Bukhary

yup, betul tue.. thanx ya ~

Just Mini Love said...

@Siti(zoey)

terima kasih :)

Just Mini Love said...

@shuhaida saad

tu la, ieyza dulu tak pergi pun mnyesal.. alhamdulillah dapt lagi.. ok, thanx ye..

Anonymous said...

waahhh bestnya..tahniah..wat lok2 k.

ida said...


saya pn dapat jugak interview post yg sama.
tp saya kt kl ;)

btw gud luck yeah ;)

Anonymous said...

miss, i nk tanya salinan sijil semua kena ada cop pengesahan tak?

Just Mini Love said...

@Anonymous

tak payah pun takpe..