Wednesday, June 29, 2011

orang cantik best ke ?

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum
♥ Hello silent reader ! ♥

Girls Myspace Comments

Best tak kalau jadi orang cantik ? mesti best kan.. mesti ramai peminat.. ramai kawan.. popular.. hidup happy jerr. selalu menerima pujian dan meminta orang untuk memujinya..betul  ke tak ? semua tu orang cantik akan merasai semua tu la... pergi mana-mana ada ja orang nak ngorat..pewit pewit ! haha

tapi kalau orang tak cantik macam mana pulak kan.. dia tak ramai kawan ke ? dia tak popular ke, kehidupan dia tak happy ke? tak da orang puji ke? kalau gedik camne ?

peminat ?orang cantik mesti ramai peminat kan. ramai admire .. tapi orang tak cantik. ? ada juga tapi mungkin tidak seramai peminat si cantik kowt. ce tengak orang cantik yang dapat bf ensem..orang akan cakap "wah sweet couple.. " kalau orang tak cantik dapat bf ensem ? ada ja orang yang tak puas hati.. orang akan cakap "ala, laki tu buta apa. punya la ensem ,tapi awek hampeh,." "entah-entah minah tu jampi kowt ,tu dapat bf ensem. minyak guna-guna la katakan. pakai bomoh la bagai.."

kawan?mungkin ada yang ramai kawan sebab kawan-kawan dia tu tak memilih mungkin. sebab ada setengah orang cantik tak kan kawan dengan orang tak cantik. apa kelas ~~ memang ada kan orang yang mcam tue kan. dan mungkin kawan semata-mata untuk mempergunakan .. ada juga la kowt, T_T *mengunakan kelemahan orang lain untuk kelemahan diri sendiri.. 

popular? selalunya orang yang cantik akan popular. sebab mungkin orang cantik selalunya up do date. tak macam orang tak cantik selalu kena kata ,kena kutuk n sekutu dengan nya ketinggalan zaman ! yela. kebanyakkan orang cantik suka pkai seksi-seksi kan* tak semua larh ! ce, kalau orang tak cantik pakai seksi-seksi. free hair. orang sekeliling akan mengata juga.! * ish dah lar xcantik beria nak pakai seksi2 bagai.. nak make up2 bagai. dah tak cantik tu tak cantik je la..  ! ada kan orang yang akan berkata-kata seperti ini tul x ? sebab mereka-mereka yang berkata itu itu terlalu caring A.K.A sibuk hal orang lain..HAHA...

Puji ? Orang cantik selalu kena puji kan. cantik la kau.! cute sangat. kadang-kadang tu kalau tak da orang puji mereka akan puji diri sendiri. kan kan. tapi tak kisah la sebab dah memang dia cantik kan. ce kalau orang tak cantik. kena puji.. nak tanya pujian dari seseorang itu ikhlas ke pun. ke puji sambil perli. then pas puji pandang tempat len wat mimik muka nak termuntah la. jeler lidah la. eh ini realiti ok. mungkin itu perli dan kadang-kadang orang tak cntik akan cuba tersenyum konon-konon menerima pujian yang sangat ikhlas itu walhal sebenarnya pujian itu satu persendaan dari orang cantik yang bajet sangat-sangat cantik..tak perlu pura-pura kalau nak puji, sebab pujian anda itu mungkin satu penghinaan ..kalau orang tak cantik puji diri sendiri pulak macam mana.? ha orang cantik mesti akan cakap." eleh perasan betul minah ni.." Err.. .REALITI k,,

Gedik..? perempuan kadang memang agak mengada2, agak gedix2 camtue. ala normal la. tapi ada kadang tu terlebih over tau plak.tapi dah cantik orang tak kisah sangat akan kegedik dia tu. huhu.. tapi ce kalau orang tak cantik tiba-tiba gedik. orang mesti cakap." ala poyo r minah ni. gedix lebih. kurang kasih sayang ar tu.. beria nak cari perhatian lebih..."

Tapi....

kalau cantik diluar kat dalam tak cantik macam mana pulak. so tak perfect jugak kan. bak kata ustaz" lebih baik seseorang itu cantik didalamnya berbanding diluar..namun kalau memiliki kedua-dua kecantikan itu maka itu adalah kelebihan bagi dirinya.. "
so yang penting biar lah orang mengata ,orang mengutuk or seumpama dengannya yang penting hati dan jiwa sentiasa bersih dan baik. itu adalah sebaiknya...

itu semua antara manusia dengan manusia.. manusia tak akan pernah puas hati dengan apa dia memiliki dan tak akan juga mahu orang lain mengatasi dia.. tapi kalau di sisi ALLAH. semua sama nya.. sebab ALLAH itu maha adil.. dan tiada yang cantik dan tiada yang buruk .semua sama je. sebab Dia yang mencipta manusia itu.. hebat bukan. tiada satu ciptaan ALLAH S.W.T pun di dunia ini yang buruk. semuanya indah...sebab setiap ciptaanNya ada hikmah disebaliknya...Allahualalam..
Photobucket


35 000 kuceng marie:

Cik Humaira.. said...

very nice entry iza..u write it very well..:) I guess u've do a lot of observation n researh for this case for a long time..hehe..:) congrats..

Farrah yong said...

perghhhh . menusuk kalbu . hahha . jadi orang yang sederhana adalah lebih baik kanx3 ??

Freaky said...

cantik tu anugerah. kalau pandai menajaga peribadi, maka bertambah cantik orang tu

imanbieyha said...

betul2.. cantik kedua2 aspek, luar n dalam. barulah sempurnaa :)

Bella said...

tak penah jady cantik s0 taktahu best ke tak .. hee :P

bila blog bercerita said...

huhhh~~~~bese lah 2...
mentaliti owg kite...hahahah
diskriminasi...

Mrs Taufik (ain) said...

akak baru terjumpe td pompuan ni ngn kapel die.. naek tren. dala xcntik. xcntik tu xkesa sgt. tp bile berpeluk2 ngn awek die tu akk lagila nk hine. siyes, akk mmg mulut jht pon. yg xthn tu dala pakai tudung, baju besa tapi kuku punyela pnjg cam pontianak, miskin agaknye xleh beli ketip kuku. benci tol tengok gelagat die ngn pakwe die yg same buruk cam die tu. adoi. pns je hati. haha. fina, akak da bg contoh terbaek ni. hehe

Axieana Yumi Life said...

btl 2..coz azie pnh kena mcm 2..nowa wat x tau ajer...jd dri sndri is very perfect...
(^_^)

ieyza afieyna said...

ooo...ok..sweet n abg ckap ayg mmg pandai tulis2..bgos2

ieyza afieyna said...

@Cik Humaira..

hehe.. thanx ..
xde la. dah lama nak tulis tapi tak tertulis je.. hee :)

ieyza afieyna said...

@Farrah yong

betul2.. org tengah2 la. xcntik. x buruk. hee :P

ieyza afieyna said...

@Freaky

betul2.. ieyza sokong.. hee..
anugerah dari Pencipta

ieyza afieyna said...

@imanbieyha

yup ! its true. buth of them is important ..hee

ieyza afieyna said...

@Bella

kecantikan tetap ada di dalam diri setiap manusia yg di cipta ALLAH.. :)

ieyza afieyna said...

@Bella

hehe.. btul2.. pemikiran yg cetek...

ieyza afieyna said...

@Mrs Taufik (ain)

wah.. akk contoh yang terbaek tue,,
hee.. tak malu btul pepmuan tu.. memalu sungguh.. akan membuat org sekeliling bertambah meluat.. hurm

ieyza afieyna said...

@Axieana Yumi Life

betul2.. jgn hipokrit kan.. jadi la diri sendiri..
and bersyukur dgn apa yg kita miliki,,

ieyza afieyna said...

@ieyza afieyna

MR.N

abg tulis apa nie ? adoi. guna acc ount nie plak. HAHA. lawak..:P

M Fizan said...

setuju dengan first komen daripada cik humaira..very2 nice elaboration..i think u do a lot of research and observations.. i've wrote about this but not this good.. orang cantik selalunya dipandang tinggi berbanding orang tak cantik..tapi lebih baik cantik di dalam..ciptaan Allah semuanya sempurna..ada hikmahnya

i like your entry 10 billion times ^_^

mykhalis said...

cantik di mata kita memang best..tapi kalau orang lain tengok cantik dan terliur jeles jugak rasanya

ieyza afieyna said...

@M Fizan

hee.. entah la.ieyza xbuat ape2 research pun..tibe2 dtg idea nie.. huhu.. btw thanx ;)

ieyza afieyna said...

@mykhalis

btul2.. so kecantikan perempuan hnya lah untuk suami je. hee:P

Mira R. said...

Ololo. comel nya blog dia. peminat pink tegar, nampaknya.

apa pun, pastikan cantik itu bermula dari hati yang suci.

chill~

ieyza afieyna said...

@Mira R.

hee..mmg suka pink..huuhu..
thanx..;)


btul2..biarlh dtg dri hti yg ikhlas..

cik Atiera said...

akhi sy ckp saya comel..manis :)
mak faiz ckp sy glap tp manis :)
*mood : bangga!

org akn ckp :
"minah neyh prasan na mampus! bla r!!

yg saya taw sy manyak kelemahan..

*tinggi diri is not good la..hehe

mentaliti dunia skunk neyh da tabole na ubah lagi..
manusia neyh da jao tersesat..
*bkn semua :)

tp yg paling penting berdoalah agar kita tak tergolong dlm golongan org2 yg begitu :)

suha said...

cik suha tak cntik (^_^)

ieyza afieyna said...

@cik Atiera


ye,,aien mmg comel.. hee.. :)

btul2.. harap mcm tu lah kan.. :D

ieyza afieyna said...

@suha

CANTIKLAH..SEMUA ORG MEMILIKI KECANTIKAN MASING2..XKIRA LAH
DARI LUAR ATAU PUN DALAM. TAPI YG PENTING DTG DARI DLAM.. :)

♥ aeryn ♥ said...

suka tgk orang cantik.. sdap mata memandang.. tapi jgn gitaw dia cntik nnti dia prasan n smbong..

ieyza afieyna said...

@♥ aeryn ♥

hehe... diam2 sudah ye.. huhu :)

Axieana Yumi Life said...

btl 2...
biar la org nk ckp apa pun :)

ieyza afieyna said...

@Axieana Yumi Life

yup !..jdi diri sendiri itu lebih baik.. :)

sabella mohamad said...

suka entry nih !
^_^

ieyza afieyna said...

@sabella mohamad

thanx ;)

Pendamba Mawar said...

aih ieyza, abg tgok ieyza cantik gak..alalaa malu la tu.hikhik. cantik kan hati baru la semua kita nampak cantik