Thursday, February 23, 2012

Burger warna warni ..

Assalamualaikum...

Nak gitau antara banyak-banyak kuih kat Malaysia ni.. kuih feveret ieyza ialah .........
|
|
|
V
kuih burger Malaysia.. Yeah.. ! (xde motif :P.. haha )

sedap sangat bila ikan bilis dia ada banyak.. ! hee..

oppss.. bukan nak cerita pasal kuih feveret ni pun ekcely... tapi nak cerita kuih seakan-akan macam burger malaysia nie.. 

ieyza panggil burger tu burger warna warni... # dalam hati fikir burger tu sama macam burger malaysia. tapi inti dia lain. pastu cantik sebab ada banyak kalerrr....hijau ada..biru ada.. merah ada...pink ada.. pendek kata macam-macam kalerrr ada..... ^^

burger apa? burger ni....nampak sedap dan cute.. 
|
|
|
V

teringin nak rasa la.. mesti sedap kan..pernah gak tengak orang makan burger ni.. masa tu tak tahu apa nama sebenarnya.. so search la google ..ieyza taip "BURGER WARNA WARNI"

so, rupanya nama sebenarnya adalah MACAROON...hee...

# ade sapa-sapa pernah makan macaroon nie tak ?? ^_^ rasanya manis kan ? info kat google.. hee..


36 000 kuceng marie:

zareliqa afiqa said...

Macaroon!! heheh..tak penah makan ag.Tpai ramai yg cakap manis sesangat. Betul ker? :)

Diyana Norman said...

selalu dengar org cakap pasal macaroon... tapi tak pernah makan. hehe BTW, dulu selalu panggil burger sambal tu mini burger hehe

Ezad Skytech said...

pernah tengok je..tapi tak pernah makan...tu pun tengok gambar je la..hee~

cik ika said...

wah..sedap mata tgk..

Norlida Ramli said...

x penah mkn pun macaron ni...

tp bentuk dia mmg comel kn..kiut sgt...

nk mkn pun ase syg..hehe

Miss Honeys Hasdi said...

waaaaa !! macaroon cedap uh... hehe.. nak ciket !! :p

nurul diana said...

x prnah makan macaroon tuu :(

aisya said...

la macaron rupenye... pernah order dekat cikmin. sedap, xbrape manis sgt.

p/s: burger malaysia tu kalau sy panggil kuih doraemon. hehe.. same la, faveret! hehe

SyamimiNazifa said...

suke macaroon tu ,sedap :)

Eyda Dania said...

burger msia...aduyaii...ary2 wat kuih 2..time kje skrng..bosann nk wt...tp rse sedap..hahaha...macarons...xpnh mkn le..sedap ke?..

Ahmad Haziq Azlan said...

inti coklat

Yatie Awang said...

akak belum pernah rasa lagi macaroon tu..tapi kalau yg atas tu akak suka..tapi letak inti sadin

cIk JanNah said...

ieyza kamu lucu lah...burger warna warni ea?? hehe. macaron nie manis plus mahal. hehe

ieyza afieyna said...

@zareliqa afiqa

xtahu la.. ieyza pun xpernh mkn g..hee

ieyza afieyna said...

@Diyana Norman

ohw yeke.. hee.. ieyza tahu nama dia burger malaysia je.. hee

ieyza afieyna said...

@Ezad Skytech

hee... :)

ieyza afieyna said...

@cik ika

tntu rasa nya sedap gak kn cik ika. hee

ieyza afieyna said...

@Norlida Ramli

tu la pasal.. mcm nak jadikan perhiasan je plak..

ieyza afieyna said...

@Miss Honeys Hasdi

hee..amek la.. :P

ieyza afieyna said...

@nurul diana

sama la.. teringin nak rasa gak.. :(

ieyza afieyna said...

@aisya

haha.. kuih doremon lak.. mcm2 nama ek.. hik3

ieyza afieyna said...

@SyamimiNazifa

yeke.. mesti penah mkn ye..

ieyza afieyna said...

@Eyda Dania

yeke.. burger malaysia tu feveret ieyza. hee... macaroon xpnh mkn.. xtahu sedap ke x.. tapi ramai kata sedap je..

ieyza afieyna said...

@Ahmad Haziq Azlan


penah mkn ke ?

ieyza afieyna said...

@Yatie Awang

aah.. letak inti sardin pun sedap jugak..

ieyza afieyna said...

@cIk JanNah

hee.. dah xtahu nama dia apa. tu pggil mcm tu.. huhu.. yeke.. mahal sebb comel kowt. hee

aReLaN said...

ramai yang cakap sedap tapi harga pon boleh tahan gak la.nak merasa gak at least skali tengok sedap camne kan tapi tak jumpa lak.hmmm

Umi Anaan said...

adeh, lapar pulak malam-malam ni

Syahierah Ishak said...

sedapnya mata memandang.
singgah sini.
semoga hari ini hari yg indah :)

ieyza afieyna said...

@aReLaN

rasanya manis.. hee.. harga xthu la.. ade org ckp mahal gak..

ieyza afieyna said...

@Umi Anaan

hee.. p la mkn.. :P
tpi macaroon xde la.. hee2..

ieyza afieyna said...

@Syahierah Ishak

thanx dear.. ;)

MaYa MustWany said...

dua2 mas xmkn..xsuka..hahaha.tkut tgk wrna wrni..hahaha

widiea azira said...

sis suke buger wrna wrni but tak suke buger mlysia tu sbb pedas. .hehe

ieyza afieyna said...

@MaYa MustWany

yeke ? he.. mcm tue plak.. hik3..

ieyza afieyna said...

@widiea azira

hehe.. mana da pedas la sis.. huhu