Saturday, October 8, 2011

Jom usha musyuk ku yang comel tu...

Assalamualaikum...

hai blogger.. ieyza hari ni seronoknya sangat-sangat.. berbunga-bunga je hati ni tau tak. sebab baru je balik dari pasar malam.. ye la dah lama tak pergi pasar malam kat dengan rumah ni.. so pergi la tadi. lepas tu pusing-pusing la pasar malam tu then lepas tu tergerak hati nak beli  something yang dah lama ieyza idam-idamkan,, akhirnya menjadi kenyataan :)

ieyza beli hamster ! wink3.. beli 2 ekor je, satu jantan satu betina. yang betina warna putih tu ieyza punya.. nama dia musyuk. hee.. yang hitam tu jantan adik ieyza punya.huhu..jom la tengak musyuk yang comel tu..kenapa musyuk ?  sebab rindu kat musyuk.. tu letak nama tu. musyuk nama kucing ieyza dulu.. dah hilang..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


*saje interframe kejap. tengah happy. HAHA :D




kucing dah mula jakun nampaknya.. huhu..


ni Tammy.. kucing ieyza,, dia dok situ je dari tadi.. jelez la tu.. kih3..

k, BYE..

Photobucket

45 000 kuceng marie:

EyqaLuvender said...

eiii...geramlah!
comel,cute mute!
nk picit2 rase...

ade2mama said...

cube letak hamster ko tu depan kucing tu...msti best kn tgk dorg bermesra2 heeheh

Ezad Skytech said...

kucing tu tunggu masa hamster tu keluar je..haha~

ieyza afieyna said...

@EyqaLuvender

hehe.. tau xpe.. ieyza pun geram..
gebu bulu dia,, nak pgang je asenye. hee

ieyza afieyna said...

@ade2mama

bermesraan ? haha.. xpe la.. huhu.. :P

ieyza afieyna said...

@Ezad Skytech

tu la pasal.. dari tadi kucing ieyza tu cam x senang duduk je..
dok pusing3 tgk hamster tu,,

IkhAnif said...

adoyai...Ik dari dulu lg nk hamster..x penah dapat...T_T

secret Ash said...

cute... ^^,

Pendamba Mawar said...

tammy: cait,ada penghuni baru.ieyza akan abaikan aku

hamster:haha sekarang kami la yang berkuasa ,padan muka ko.

Tammy:hei! tunggu la ieyza kuar jalan2,aku makan ko.

hamster..lalalaa...dapat ke nak pecahkan sangkar kami.

tammy:aku akan tetap menunggu kat sini.


hahahahaa

ieyza afieyna said...

@IkhAnif

yeke? hee.. ieyza pun same..
dari dulu nak , ni baru dpt.. :)

ieyza afieyna said...

@secret Ash

hee.. thanx ;)

ieyza afieyna said...

@Pendamba Mawar

haha.. pndai pendamba wat dialog pulak..
oh tak kan ku biar kan semua ini terjadi,, hee ;)

anamizu said...

alololo kemain comey lg deme! :P




luv,
cik ana

ieyza afieyna said...

@anamizu

hehe.. comel sgt2.. huhu :)

Amoychanteks said...

nanti bila die dh beranak, jgn lupa asingkan tau. nanti yg jantan tuh makan blk anak die. syg jerr :(

budak penjara said...

bukan jeles..tunggu nk ngap je tu..haha

ieyza afieyna said...

@Amoychanteks

eh, yeke ? kenapa pulak cmtue ?
anis dulu ade bela ,dia makn anak dia blik ye ?
tak tahu lak cmtue.. k2,,thanx inform..

ieyza afieyna said...

@budak penjara

hee.. yela tu.. mcm tak senang duduk je kucing tu..

Ahmad Haziq Azlan said...

menakutkan.....mesti bilik kotor kan.....siap bela tikus dalam bilik lagi....

ieyza afieyna said...

@Ahmad Haziq Azlan

amboi mulut... ni tikus bukan sebarang tikus tau. hhuhu ;)

afzalsukasuki said...

jelez??tolong sikit!!tunggu tuan aku tdo japgi..siap la si cumi n ciki ni aku mkn.hahaha - kata kucing tersebut sambil main catur

ieyza afieyna said...

@afzalsukasuki

sambil men catur ? huhu..hebat lah..

ish, pndai2 tukar nma.. nama dia musyuk la.. hekhek.. :P

Pendamba Mawar said...

hahaaha..:P

yen(toka ziizokukuto) said...

kalau ada apa apa nak tau pasal hamster,,cakap je,,yen sedia membantu,,hamster ieyza bela ni jenis robrorovski,,,tak tau la kalau salah eja,,ada,cara nak bela ni :)

Miss A said...

OMG!! comel gile hamster tuh!haha :) sian kt musyuk lagi sekor meow2 tuh.hih

ieyza afieyna said...

@Pendamba Mawar

ape gelak 2 ? :P huhu

ieyza afieyna said...

@yen(toka ziizokukuto)

yeke ? wah hebat la yen..ok2 t pape ieyza tnye yen k.. hee

ieyza afieyna said...

@Miss A

hee..comel kn.. tuan die comel x? haha XD

aah musyuk kucing da hilang :(

Miss Nadya said...

aduh..comelnyer..k.nad pernah bela hamster ni..tapi lepas dia beranak pinak dan anak dia menjadi terlalu bnyk..akak jual..huhu..lepas tu akak bz atas kekangan kerja..tak bela dah..sekarang nak cari sugar glider..^_*

tiefazatie said...

ei..geli...adui la..haha..kucing xpe..

Fara E's said...

alolo , comelnyeee

wanamira said...

hehehehe.. alalala. montel nye musyuk! mesti besh kan pegang dier :D:D

ieyza afieyna said...

@Miss Nadya

la yeke,, hee,, ieyza sje teringin nak bela.. dah lame nak, dapt jgk akhirnya. hee ;)

ieyza afieyna said...

@tiefazatie

geli ? aik,, comel la hmster ni kak. hee ^_^

ieyza afieyna said...

@Fara E's

hee.. comel kan.. :)

ieyza afieyna said...

@wanamira

tau xpe... bulu die gebu sgt2.. hee ;)

♥ julyana atika said...

alaaa tomeynyee !

tiefazatie said...

isk..geli la..tikus..adeh..

Run Away said...

dulu sy ada 2 ekor..dah mati sekor..sekor lagi sy hadiah kan kawan...cute kan...;d

^^eKaTiKaH^^ said...

pehhh, comelnye...nak sekor boleh??hehe :p

ieyza afieyna said...

@^^eKaTiKaH^^

nak satu ? xbole.. hekhek :P

NasZ said...

kawan saya ada beli hamster dulu. sepasang gak. pastu, beranak 5 ekor. hehe. pastu mati seekor. pastu mati lagi 2 ekor sebab kena cakar dgn kucing. pastu, dorang bagi saya jaga 3 ekor (bapa hamster tu dah makan mak hamster. Dan 2 ekor anak hamster). letak asing2 dengan bapa hamster takut anak2nya kena ngap. pastu, saya kena g kursus 2 minggu. balik2 kursus, tengok dah mati semuanya. kesian saya.

MOHD NASER.com

[sutera kasih] said...

comelnya hamster tuuu...aritu hamster adik sy terlepas dr kandang tau..satu rmh kitorg cari, x jumpa..then 1 day, tiba2 ada bua busuk..rupanya dia sesat dlm almari kecik, dh mati pun huhu..jaga hamster tu baik2 tau :)

ieyza afieyna said...

@NasZ

la yeke ? macm tu sekli..
thanx bgitahu.. lepas nie nak jaga elok2 hamster2 tu ;)

ieyza afieyna said...

@[sutera kasih]

la yeke? sian nye hamster tu.. sedih plak ..