Monday, September 5, 2011

Buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali..Aku nak jadi jahat !!kau perempuan paling teruk aku penah jumpa. !!

Assalamualaikum...

akan aku bongkarkan segala-galanya hari ini juga. permainan ini akan aku tamatkan


ade sesuatu yang aku pendam kan di hati ini. aku tak mampu lagi untuk terus simpan.. aku jemu.. bosan dengan semua ini, , bosan menjadi budak baik. bukan nak bangga. tapi aku pun tak faham . kenapa sensor ketakutan aku terhadap orang lain amat lah tinggi. aku bagai kerbau dicucuk hidung. menurut saja dan melayani tindak tanduknya tanpa sedikit rasa ingin membantah. aku cuma tidak mahu pergaduhan. aku tidak mahu kebencian. aku tidak mahu permusuhan. tapi sampai bila semua ini. sampai bila harus aku bertahan.. aku tidak mampu . mungkin aku lemah. hanya menurut saja permainan kehidupan ini........

ok. buat baik berpada-pada.. buat jahat jangan sesekali. eh bukan la. buat jahat jangan sekali. tapi buat banyak kali.ok. supaya tak da sapa berani nak pijak-pijak aku lagi!! aku pun ada kesabaran. aku manusia lemah. mudah digoda syaitan. aku tak mampu nak menahan rasa membuak-buak didalam dada. yang selama ini aku tahan. aku pendam. bagi aku pergaduhan permusuhan bukanlah sesuatu yang baik. aku tak mahu.tapi kenapa orang nak cari pasal dengan aku, nak buat aku sakit hati ha. ape masalah kau ha perempuan. !!sedap-sedap kau buat status besar-besar cakap aku terhegeh-hegeh kat balak kau apa pasal. ? aku tak kan berdiam diri.. 






dan kalau kau nak tahu kau la perempuan yang paling teruk aku penah jumpa. perempuan yang tak tahu adab sopan. yang asyik-asyik nak mencarut je. itu ke yang ko belajar.? tak pernah belajar ke nak menghormati orang lain? guna bahasa yang sopan sikit tak boleh ke ? mungkin sekarang bahasa aku ni agak kurang ajar kowt ye. sebab tak perlu lagi aku guna bahasa yang baik umtuk orang yang tak tahu adab sopan macam kau. aku pun nak try gak jadi macam kau. macam singa betina tau tak. tiba-tiba nak marah. tiba-tiba ada ja xkena. aku pun tak faham la dengan perangai kau perempuan.( ko panggil aku perempuan jugak kan.?) 

 sekarang ni ko bukak telinga luas-luas. atau buka mata luas-luas kalau  kau baca benda ni. aku bukan terhegeh-hegeh ah kat balak ko. aku benci ada ar. wei, ko pikir ar sendiri ingat aku nak ke balak ko , yang suka men-men kan perasaan orang tu ha? balakz ko tu penipu.. jahat.. apa yang dia penah wat kat aku tu dia tipu aku macam-macam dia sendiri pun pun cakap dia tu jahat. dia tu demon adik beradik setan apa ah dia merepek. biarkan dia ke nereka. apa tah yang dia suka merepek. nak bunuh diri ah bagai.. wei. kalau ko sayang dia pergi jela. tak pun aku cuba nak rampas. tak hingin eh, aku ada balakz ar wei. seribu kali ganda lebih baik dari balakz ko tu. ko faham tak  ha? 

ha. lagi satu ko ni suka cakap berbelit. ha padan kau,nak cari pasal dengan aku lagi. hari ini dalam sejarah biar aku bongkar segala-galanya... ko ingat aku manusia yang boleh kau pijak-pijak.cuba kau fikir dalam-dalam. sedalam hati ko.. apa yang pernah terjadi ha. 2 tahun sudah balakz ko kapel dengan aku. 7 hari lepas kapel dengan aku dia kapel plak dengan ko plak kn. ko pun tak tahu . aku pun tak tahu, aku tahu lepas aku putus dengan dia.perangai dia berubah lepas selepas 7 bulan berlalu. aku tahu pun sebab apa sebab dia tersalah mesej. dia nak mesej kau tapi terhantar kat aku kan. ! baru aku tahu.dia ade awek lain. ! lepas korek punya korek baru dia mengaku. dia ada ko. ko tahu tak macam mana perasaan aku ?? fikir ah sendiri, lebih pedih bila dia gitau dia kapel dengan ko selepas 7 hari .. 

lebih tertekan jiwa aku bila start kau ganggu hidup aku.selepas ko tahu akan kewujudan aku dihati balakz kau sebelum ni. ni pun sebab mesej-mesej aku ada dalam enset ko ( balakz ko cakap tu enset kawan dia.!PENIPU,,rupenye enset ko kan.).waktu tu dia kan pinjam enset bawak kat hostel kn. tapi padan muka kena rampas. then beberapa bulan pas spm ko g tuntut enset tu kn. sebab tu ko ada num aku kan yang save dalam phone tu. ko kacau aku. macam jenis num ar masuk ari-ari. aku tension ko tahu. beria cakap aku rampas balakz ko. siap suh adik r maki-maki aku, kwan-kwan ko suh kacau aku kan..tapi aku tak reti nak lawan kata-kata korang macam lidah biawak tu. aku hanya mampu menangis ,menagis dan menangis. bodohnye aku, aku penakut nak lawan korang.tapi bila pulak aku rampas balak ko.? aku kapel dengan dia dulu baru dia dengan ko kan. kita sama-sama kena tipu faham tak ?! pastu ko bangga antar mesej jangan ganggu balakz kau, sebab kau kata balakz kau tu hak kau kan. ok fine,,=.=

dan selama dua tahun ni mcam-macam berlaku antara kita bertiga kan. hidup aku tertekan wei. tapi sikit pun aku tak pernah kurang ajar dengan kau. sikit pun aku xda nak kutuk kau macam tu macam ni. tapi sekrang tahap kesabaran aku dah habis. dah hbis nak baik dengan ko. penah ke ko layan aku dengan baik ? ada la jugak kadang-kadang bila mood ko baik.. tapi sekrang ko cakap aku kutuk ko. aku tak pernah nak kutuk-kutuk orang ni. sebab aku pun bukan perfect nak kutuk-kutuk orang. nak fitnah-fitnah orang ni. ke ko yang kutuk-kutuk aku., ala ko pun cakap direct je selalu, meski pun terasa aku tetap bersabar. tapi sekrang tak lagi. sabar aku dah habis. !

erm,  pastu ko cakap aku nak rampas balakz kau plak. plizz ar. aku ada balakz. aku sayang balakz aku sekrang sangat2 lebih lagi dari aku penah sayang kat balakz kau tu....ingat tak 2 miggu sudah kau yang cakap balakz kau tu bukan sekali , bukan dua kali bukan tiga kali tapi banyak kali wat ko merana kan.wat ko menangis. ko yang cakap sendiri. mesej ko aku ada je smpan lagi la. sebagai bukti la katakan. ko yang cakap. ko susah nak maafkan balakz ko tu la., pastu ko marah-marah siap mencarut suh sampaikan kemencarutan kau tu kat scandal balakz kau kat tempat dia study tu., ingat tak ? tapi kalau kau nak tahu,pada aku kan perempuan ketiga tu pun tak salah. balakz kau tu yang gatai. nak ayat-ayat orang. pastu ko nak salah kan perempuan tu lak. hey. ! jangan percaya lelaki sangat ar... ko tahu tak perempuan tu pun merana gak. Punca insan yang kau sanjungi tu, ..dah la tak payah ar nak bermusuh-musuh ni. nak kutuk sana sni mencarut sana sini. kalau ko rasa ko nak balakz ko tu sangat amik ar. semoga korang bahagia ar.


 dah la sekrang kita wat hal masing -masing ok. aku pun tak tahu cakap apa dah,sampai bila nak habis pun tak tahu ar. dah 2 tahun berlanjutan..salam ! ikhlas --> ieyza afieyna !!

biar ALLAH ye yang balas semua nya. ALLAH itu maha mengetahui. takut kerana salah , berani kerana benar .aku berani menegak kan keadilan untuk diri aku. .Ya, ALLAH berikan aku kekuatan disetiap ujian yang Engkau takdir kan,. Aku redha semua ini.

p/s: dah la mood tengah tak baik. aku tengah kecewa!! tiba-tiba terbaca status dia yang wat hati bertambah panas. ! :'(
Photobucket

18 000 kuceng marie:

Azzah said...

sabar yer dear..

aimi adilah said...

sabar lh dik... just nk nsht kn.. jgn lh gado pasal lelaki.. seyes akk ckp.. hodoh sgt kalo gado sb lelaki ni.. lbh baik gadoh sb berebut ilme.. ag bgos dik :)

Ieyka Lovva said...

same nasib kite..sbr dik..pmpuan tuhh dh bute dgn cinte dye..

Amoychanteks said...

setuju ngan aimi adilah. jgn sesekali menangis becoz of guy. air mata perempuan terlalu beharga utk dibazirkan :)

afie said...

akak eiyza..sabar je..ok..:-)

*rainyscream* said...

sabar jela ye. ada aje perempuan yang terlali taksub dengan bf sendiri. Padahal belum tentu dia tu milik dia. aihhh.. wAt dunno je kat orang mcam tu. better jauhkan diri.

ieyza afieyna said...

@Azzah

thanx.. tapi entah la. rase mcm dah xbole sabar je.. hurm.. ;(

ieyza afieyna said...

@aimi adilah

erm,, btul tu kak.. kdg2 rasa mcm bodoh je buang masa gaduh psal lelaki,tapi entah la. kdg2 situasi yg konflik menyebabkan sesuatu terjadi,, hurm

ieyza afieyna said...

@Ieyka Lovva

thanx kak..insyaALLAH ieyza cuba bersabar..

ieyza afieyna said...

@Amoychanteks

thanx.. ;)

ieyza afieyna said...

@afie

insyaALLAH.. thanx ye dik ;)

ieyza afieyna said...

@*rainyscream*


hehe.. thanx.. ^^

maya anis said...

syg ..org sawan memang mcm tu...baek tukar no..k...
tc

lieya_idlia2307 said...

sabar erk adik ku sayang...biasa arr tu orang memang slalu tak puas hati dengan orang lain..rasa dri perfect sangat sedangkan tak,,sabar ker k..

ieyza afieyna said...

@maya anis

hhehe.. thanx:)

ieyza afieyna said...

@lieya_idlia2307

thanx akk.. ;) insyAllah... ieyza cuba sabar ;)

Ratu Lissa said...

sabar..

ieyza afieyna said...

@Ratu Lissa

thanx,, cuba untuk bersabar;)