Thursday, March 17, 2011

Bukan rintihan..sekadar luahan...

aku bukan boneka.. aku manusia..yang punya hati. yang punya perasaan.. aku di sini hanya meluahkan.. bukan rintihan.. cuma sekadar melepaskan gumpalan beban di hati dan pemikiran yan membuat aku bercelaru dan tidak tenteram, hari-hari berlalu.. sama saja. tiada apa-apa yan berlainan.. tiada yang faham apa yang aku rasa. cuma manusia seperti aku yang akan memahami apa yang aku tanggung selama ini.. manusia semua sama disisi ALLAH. cuma berbeza disisi manusia. berbeza darjat. berbeza keturunan dan berbeza segalanya.


aku merasa seperti manusia kecil yang terkontang kanting di sudut dunia. yang hanya menumpang sedikit ruang untuk hidup didunia ini. sekadar mencari kebahagiaan didunia ini yang masih belum dikecapi lagi. ya, aku tahu kebahagiaan dunia hanya sementara. kebahagiaan di sana adalah hakiki... aku merasa seperti aku ini bumi dan mereka itu langit. jurang perbezaan yang sangat2 ketara. aku bumi yang sering dipijak2 oleh mereka. yang sering diejek2 mereka. atau aku serendah2nya bagi mereka mungkin. aku redha takdir tuhan yang mencipta aku. tapi manusia sewenang2nya mengejek ciptaan ALLAH.. terima kasih. terima kasih.. benar bukan aku tidak layak bersama mereka? aku tidak layak menjadi teman mereka. kerana mereka punya segalanya2.dan mungkin mereka merasa diri begitu perfect ! hati aku umpama buih yang disentuh akan pecah dengan sekelip mata.


hati aku suda lali dari kata2 mereka yang pedas. hati aku yang sudah masak dengan tomahan2 orang. hati aku tersinggung namun aku harus redha, ingat "mulut manusia tidak bole ditutup.biarkan mereka berkata apa pun.asal mereka bahagia..". aku semut korang gergasi! aku kancil korang kapal terbang. ya, aku tidak layak.. aku sedar diri..tapi aku juga manusia. punyai telinga yang bisa dengar kata ejekan mereka. aku manusia yang punya mata yang bisa melihat cara mereka melayani aku seolah2 aku ini begitu kurang darjatnya.!


aku juga manusia yang punya hati yang ada perasaan untuk menangis, sedih melihat mereka yang begitu terhadap aku.. apa benar aku tidak wujud di mata korang??  =.= tiada tempat aku meluahkan semua ini. tiada sahabat yang bisa mendengar ! kawan juga bisa mkan kawan. depan baik belakang kutuk !

Photobucket


1 000 kuceng marie:

khairul akhmal said...

tiap apa yang kita kata.
ia adalah niat.
jangan anggap yang lalu itu sebagai beban.
anggap ia jeritan untuk kita terus dan teruskan hiudp kita.
ok ??