Sunday, November 14, 2010

Bertunang tanpa sedar.. !


ha ! ayo.. bertunang tnpa sedar? cmne tu erk.. haha..entah2 korg pun da bertunang.. org yg da bertunang nie haram tau x kalo org len nak meminang..huhu.. bende nie ieyza dpat tau mase tgk satu video ceramah dari ustaz azhar.. klo korg nk tgk clik nie bertunang tanpa ibu bapa .. ustaz tu ckp kalo seorng lelaki tu menyatakn hasratnya untuk menjadikn seorg perempuan itu isterinya dan perempuan itu berstuju itu bermkna perempuan itu sah telah menjadi tunang kepada lelaki tersebut mengikut hukum islam ..walaupun xde ibu bapa pmpuan tu tapi ia  tetap  sah.. asalkn pempuan itu waras, bole berfikir baik & buruk ,dan  da baligh,, kalo pmpuan yg giler ke,xbtul ke ,3 suku ke kan . xsah la.. pmpuan cmnie kne ade wali that mean kne ade bapa dia  bru la  sah.. so,, klo ade mane2 lelaki yg ckp ingin memperisterikn korg n korg pun dah bersetuju itu bermkna anda telah pun bertunang. ! tahniah ye.. hehe.. then bile dah bertunang ,,haram lah pmpuan itu menerima pinangan2 org lain. so,,fikir2 kan la ye..  kalo nk info lebih terperinci,, klik link kt ats tadi ye.. tgk sendiri video tue.. ok.. byez....




Photobucket



2 000 kuceng marie:

Solihin Zubir said...

ini bermakna sy dh pernah putus tunang sebanyak tiga kali.. haha..

Imzainieyzulkipli said...

pertama kali saya dengar ini...