Friday, March 22, 2013

Final Sem #Bittersweet #ALL END..

Assalamualaikum...

Tamat sudah sesi kuliah selama 14 minggu . Tamat sudah segala kuiz, test , presentation dan semua nya lah. kini tibalah minggu study week, yang mana minggu untuk revision before final examination bermula. Yess, tomorrow its begin. STUDY WEEK/REVISION WEEK.
My Final Examination
  • 27 March 2013 - Fundamentals of Entrepreneurship(ENT300)
  • 31 March 2013 - Fundamentals of Islamic Banking(CTU350)
  • 3 April 2013 - Investment Management(Fin358)
  • 10 April 2013 - Human Resource Management(Mgt340)
  • 12 April 2013 - Legal Aspect and Ethics In Banking (Fin360)
Masa begitu pantas,tanpa aku sedari sudah hampir 3 tahun aku di bumi Arau..Aku bakal menamatkan pengajian aku diperingkat Diploma ini .kini tinggal lebih kurang 3 minggu lagi sebelum aku meninggalkan bumi Arau yang banyak memberi seribu makna dalam hidup aku..

Arau Perlis ? Sebuah negeri yang sebelum ini tidak pernah aku jejaki, dan akhirnya Araulah  tempat aku menimba ilmu dan pertama kali berjauhan dengan keluarga. Teringat kembali aku waktu itu, bila dapat tahu aku dapat tawaran untuk sambung pelajaran di Uitm Arau Perlis.. Menangis aku teresak-esak. HAHA..

Kehidupan aku di Uitm, banyak mengajar aku erti kehidupan untuk hidup lebih berdikari..BERDIRI DI ATAS KAKI SENDIRI.. Dan memberi seribu satu rasa yang tak kan aku lupakan dalam hidup, baik suka,duka,manis dan juga pahit.. Aku tak sangka , aku dapat survive hidup aku kat negeri orang nie sorang-sorang.. Pergi kelas sorang-sorang . pergi makan sorang-sorang. pergi mana-mana sorang-sorang lah..

Kenapa aku sorang-sorang ? tak da orang nak kawan dengan aku ek,. tak la..aku kawan dengan semua orang . cuma tak da sahabat je tak da kawan baik.. mungkin sebab kawan-kawan aku semua ada geng masing-masing kowt..
Then, aku pun jenis pendiam dan jarang bergaul. bila bergaul dengan dorang pun aku still malu-malu padahal dah 3 tahun jadi classmate..itu pun kadang-kadang jer join. sebab aku takut orang cakap aku ni penyibuk lak join geng orang. sebab ada setengah orang tak boleh terima. dan aku pernah kena dan pernah kena perli jugak. sebab tu prefer suka sorang-sorang atau menyendiri..

Tapi kan tak aku nafikan, hidup sorang-sorang nie bosan sebenarnya..yela, nak buat apa pun sorang-sorang. tak da tempat nak berkongsi cerita dan sebagainya.Jujur aku kata, aku cemburu, sedih sebenarnya tengak orang lain ada sahabat yang kemana bersama-sama, gelak ketawa,berkongsi masalah...

Its okey. semua nie akan berakhir ieyza.. tinggal 3 minggu je lagi.. pasnie aku akan kembali ke PERAK.. tak sabar-sabar aku nak habiskan final cepat. I need my real live back..

#goodluck for my final exam. do the best. dont make the people think that them only look great..*teringat pulak kata-kata pedas seseorang yang macam aku nie bodoh sangat.tau la DL kan.. its not mean that u only perfect girl..

8 000 kuceng marie:

vanillasnow said...

goodluck akak untuk exam nanti. All the best :)

Just Mini Love said...

@vanillasnow

tq sis :)

Anonymous said...

goodluck ieyza.. :) ent300 best. wahahaha.. :)

ZULHILMI TEMPOYAK said...

best of luck na.. :D

Ezad Skytech said...

all the best ye ieyza utk final exam nanti..:D

afzalsukasuki said...

la nape fikir macamtu?time ni la kita nak buat kawan, bukan setakat kawan alam maya je.

ieyza kena positif, tapi kalau iyeza rasa tak boleh.. its ok sensorang.kita tak sakitkan hati orang, hati kita pon tak sakit layan karenah dorang yang annoying. cuma sedikit bosan je la sensorang ni

Anonymous said...

gud luck yea..insya'ALLAH..

Anonymous said...

semoga berjaya..insyaallah.