Wednesday, October 31, 2012

Ciboo Si buta

Assalamualaikum...

           Aku nak cerita ,ada seekor kucing ni, dia selalu datang bermain-main di kawasan rumah aku..tak tahu kucing sapa..comel sangat.. bulu putih tanpa sedikit kotoran pun..kutu pun tak da....dia seekor kucing yang sangat lincah dan manja..sihat, tanpa sebarang kecacatan..elok sihat ! 

          Tapi lepas dua, tiga hari tu terkejut aku melihat sebelah matanya berdarah-darah..Aku yakin dia telah dibaling batu oleh orang giler tu.. aku yakin.. sebab orang giler tu pun memang selalu baling batu kat kucing-kucing aku bila lalu depan rumah dia! Huh kejam betul manusia jenis apa tue..tak berhati perut.. wallahualam...

           Disebabkan melihat keaadaan nya macam tu, aku jadi kesian..aku amik keputusan untuk terus jaga dia dan bagi makan kt dia.. Aku bagi nama dia "Ciboo"  ciboo tu ringkasan dari ci buta/si buta..sian dia.. harap luka di mata dia cepat sembuh,, semakin hari semakin berair-air aku tengak mata dia tu..darah pun tak   kering lagi..nak bawak p klinik aku pun tak da duit.. :((




>> Ciboo,, jangan sedih2 tau...kalau betul kau dibaling batu,orang yang buat kau macam ni akan mendapat balasan di akhirat nanti..!! semoga cepat sembuh ye... >_<

3 000 kuceng marie:

kura said...

kasihnyaa. bawak dia pg klinik laa :)

Aujinz said...

kesian dia... orang tue gila betul ker apa?

Iam Yanty said...

Adoiyai keciannya... Bawa la gi klinik...