Saturday, October 13, 2012

Aku tak peramah , halimunan dan trauma

Assalamualaikum...

        Aku tahu aku tak peramah. dan tak biasa nak jadi peramah. atau beramah mesra dengan orang . Orang duk bercerita . bergelak ketawa aku hanya mampu dia mendengar . tak pandai nak menyampuk atau masuk join . sebab kadang-kadang bila menyampuk atau masuk join. tiba-tiba jadi senyap no respon apa yang aku tanya. so better aku diam. aku macam halimunan. orang tak nampak aku.

         Hidup aku mungkin sudah lali seorang-seorang. tak rasa kekok . tak rasa segan pun orang tengak dan bertanya "sorang je ? " .. aku ada kaki yang boleh bergerak sendiri tanpa perlu sapa-sapa untuk mendukung aku untuk bergerak.... sebab aku buat pendirian sejak aku pernah rasa trauma. tanpa kawan aku boleh hidup. tak perlu semua benda nak tunggu kawan..

        Ye aku tahu , kawan tu penting. tapi aku trauma .. pernah dulu-dulu mereka bergelak ketawa. bercerita-cerita . then aku tanya "korang cerita apa? " mereka jawab " ahh, sibuk la. tak da apa-apa pun larr.. " tapi sekarang ada yang bercerita-bercerita aku hanya mampu diam. tapi mereka yang bertanya "ko kenapa diam jerk ? "  ahhh..hidup-hidup.. aku trauma. 

         Dan selebih nya biar lah aku simpan. simpan dalam hati. pendam dalam hati yang tak mampu untuk aku luahkan pada siapa-siapa . 
dan aku seperti halimunan. tiada siapa yang nampak aku.