Sunday, January 1, 2012

Selamat Tahun Baru...

Assalamualaikum...

Selamat tahun baru untuk diri aku.. haha.. yela.. blog private.. xde sapa pun nak baca.. huhu....apa-apa je la kan... bila tahun baru je semua orang ada azam baru kan... aku pun ada gak ah... macam-macam azam baru aku...tapi pasti ke semuanya akan terlaksana ek ? entah lah....

Aku nak ubah diri aku ni.. bukan ubah ape.. ubah sifat-sifat negatve yg ada dalam diri aku ni.. sifat negative ? haha.. jahat ke aku ni pun.. aku kan baik... ek.. perasan betul.. huhu.. aku cuba nak ubah diri aku menjadi lebih baik... aku rasa aku nak ubah diri aku yang pasif ni jadi agresif ke ... tapi bole ke ha... tah la.. banyak sebenarnya keburukan jadi orang pasif ni sebenarnya.. aku sedar tue..

orang kata orang pasif ni,. mudah kena pijak-pijak... senang dengar cakap orang bagai lembu dicucuk hidung.. ek ???? entah... aku cuma nak jadi macam orang lain je.. aku nie dah lah pendiam..senyap je.. macam otak tak berkembang lansung je.. haha.. mungkin sebab dalam kelas aku takda kawan kowt... tapi bila aku dengan kechik.. kemain lagi, gelak ketawa tak ingat dunia.. mungkin sebab kechik kawan aku sejak sekolah kowt... rapat sangat dengan dia.. sian dia.. aku selalu kacau dia ajak tengak movie kat bilik aku nie.. hehe

aku pun pelik dengan diri aku sekrang.. banyak bermurung dari bergelak ketawa... tibe2 teringat zaman sekolah.. aku ni bukan pendiam sangat pun.. aku selalu kacau orang kowt... tegur orang... tapi kenapa kat sini aku jadi macam lain?? memang pendiam giler2.. sampai kan orang takut nak tegur aku.. kalau cakap dengan aku pun pnuh dengan sopan santun... aku ok jer. kalau dorang nak cakap ganas-ganas ke ape ke... tapi sekarang persepsi orang terhadap aku aku ni jenis yang tak bole bergurau lansung.. eh, tak la.. aku ok je kowt.... tapi seriesly, kegembiraan aku kat cnie bersama kechik je.....

aku nak ubah cakap guna "aku ko" bole tak ??? yela. ade orang ejek kowt guna "kite kamu" ni.. tah aku macam dah bese je... sebab bagi aku "aku ko" bila berkomunikasi dengan orang macam kurang ajar je. gi pun aku penah kena lesing telinga dengan maksu aku masa kecik2 dulu sebab cakap "aku" dengan adik aku... sejak tu aku macam takut...lebih selesa guna "kite kamu" 

tapi aku tengak orang lain guna "aku ko" mcam membuatkan lebih akrab je perhubungan tu... tapi t aku guna "aku ko " karang kowt kawan-kawan aku terkejut pulak.. haha... tunggu la aku kerja nanti la... tak kan kerja pun nanti cakap "kite kamu " tak ke kena gelak.. haha...

aku nak tambah berat lar.. aku tahu aku ni kurus .. aku dah tak larat dengar orang kata aku.. macam hari tu makcik kat umah aku tu sedap2 mulut je cakap " eh, ko ni tak cukup makan ke.! "amboi, makcik bila bercakap ikut lepas je ek.... mak aku pun jawab ar.... dia makan banyak. badan je tak mahu besar... ha. aku rasa aku dok umah kerja aku makan je 24 jam.. tapi nama aku tetap kurus ?? tinggi pun tak tinggi sangat...haha... teringin gak nak ada berat ideal, tapi ni lepas 40 kg pun tak pernah.... haha...

bila la agak2 ek berat aku ni nak cecah 40 kg.. aku sedih........ aku nak tambah berat badan.. aku nanges kat mak aku.. nak susu .. nak susu.. susu gain weight tu.. tapi aku g tengak dengan mak susu tu... mahal nye... tak mampu nak beli.. tin kecik rm 60 ++  ..makan vitamin. dah tak larat nak makan ubat-ubat tu semua dah.. ape lagi aku perlu buat kan....

aku nak jadi manusia yang matang la. tapi macam mana... lagi 14 hari umur aku t cukup 20 tahun... wah tak sabar nye.. tapi sedih.. gudbye teens... nak masuk zaman 20-an da.. haha... macam tak percaya lahhhhh

6 000 kuceng marie:

Miss Nadya said...

dah 20...muda lagi tu..kak nad??24 tahunn..huhu..

kurus sangat ker adik ni??banyakkan makanan berkhasiat ye..

ta mau lah sedih2...senyap pon ieyza banyak kawan kt blog kan??

dari hari tu lagi nk masuk blog tapi blog kene private..:)

ieyza afieyna said...

@Miss Nadya

hehe.. memang la kak.. tapi 20an tu dah rasa macm tua la pulak.. haha...

entah la.. iza rasa ade je org yg lagi kecik dri ieyza.. tapi ramai ckp ieyza ni kurus.. hurm...

dah x private dah pasni.. insyaALLAH.. ;)

Ahmad Haziq Azlan said...

huh?
bawah 40kg?
masalah dunia ni....
kalau bawah 50kg boleh la terima lagi...
ada masalah pemakanan ke?
pegi cari susu skim kat cmart tu.
dulu biasa beli kat sana.
belas2 je...
susu skim kandung protein tinggi.
ala2 suplement la juga..
so boleh kot tambah berat...

ieyza afieyna said...

@Ahmad Haziq Azlan


erm.. entah la.. mkn dah bnyak.. tapi berat xnek2 pun..

susu ape tu ?? xpenah dgr pun... t la try tgk.. thanx infom ;)

NURULSYAZWANI BINTI ROSLI said...

happy new year ieyza comel..
"aku ko", hurm, ley buat hbgn lagi akrab.
akak pun dgn kengkawan akak x bg dorg pgl akak "akak" sebab xnk ade gap antara akak dgn dorg.
even jarak umo 3 tahun.
akak selesa jd sebaya dgn mereka.

ieyza afieyna said...

@NURULSYAZWANI BINTI ROSLI

happy new year akk comel.. hehe

aah tu la psal.. tapi stil xbese nk gune aku ko tu.. hehe