Monday, January 30, 2012

Beza Dua Perempuan

Assalamualaikum...

Ape beza nya dua perempuan dalam dua situasi yang berbeza ??

Situasi A

Dapat Bf punya hensem, tapi tak reti nak hargai..apa dia nak semua bf dia tunaikan lah ..sayang la katakan.. setia pulak tue...tapi sayang perempuan tu yang curang..lari kat laki len,..so, putus... 

bila si bf dah ade gf baru ..baru menyesal beria nak pujuk balik laki tu.. baru nak terhegeh-hegeh balik..ganggu perhubungan orang pulak... cakap masih sayang, menyesal dengan apa yang dia buat..si bf rasa bersalah...fenink3x! si gf baru bengang ler.. dok kacau bf dia pulak.. perang dunia bermula.!!amek kau.. kita lihat siapa yang menang !! =)
*kucing ni gaduh sebab berebut kucing jantan jugak :D

Situasi B

Si lelaki kasanova.. dapat awek setia. hebat..lelaki  main kayu 3 ..kapel dengan awek 1st,, seminggu pastu kapel dengan awek 2nd.. habis dua awek dia sapu. tapi pandai cover. dua-dua perempuan tak tahu akan kewujudan "madu" masing-masing..ayat macam-macam.. manis-manis belaka.. dah lama-lama rasa borink. putus kan awek 1st , awek 2nd still maintain..konon nak setia la kowt.. 

awek 1st frust giler2.. kecewa.. tapi masih mengharap.. agar bf kembali padanya. siang malam menangis.. contact si BF.. tanya kenapa buat macam ni. apa salah dia.. awek 2nd dapat tahu, berlaku salah faham.. dia ingat Awek 1st cuba nak merampas.. padahal masing-masing tak tahu yang si BF pasang dua..bila dapat tahu mereka didua kan..maka perang dunia ketiga mula meletus..Kita lihat siapa yang menang !! =)

"Hey perempuan ko memang tak tahu malu eyh, ganggu bf aku.. 
perempuan tak de maruah la kau ni.!"

:-> perempuan kalau gaduh je ayat tu la yang keluar ..

adakah kedua-dua perempuan digelarkan perempuan yang tak da maruah ?
 perempuan yang tak tahu malu, perempuan gedik atau sebaliknya ??? 


ieyza rasa situasi 1 perempuan tu memang tak tahu malu..gedik giler weyh. nak kacau balakz orang apsal ! saja cari nahas btowl...!

situasi 2 , tak da gunanya perempuan nak gaduh sebab lelaki macam tu k...dua-dua teraniaya.. think positive..lebih baik berdamai.. hik3... 

57 000 kuceng marie:

gHadiskeCik said...

hahahaha lumrah dunia.lelaki memang x ckup stu erk ..lucu jerk aQ tg0k pic caT yang comey..urggghhh geram eh..heheh

cik ayuni said...

dua2 kena sedar diri..

Si BuDaK KaChAk said...

tak tau nak komen pape....juz boleh ckp kalau rasa dah xleh go better undur diri...mungkin bukan jodoh kite tu....

acheeqa farhana said...

sukeeee sgt entry ni....!sgt suke..

sbb mcm pnh jadi dlm idup yang second case tu..

shyttt..rhsia...hehehe

Mohd Norafzal said...

dua2 situasi kat atas afzal tak pernah alami lagi :) tapi situasi no 2 tu nyata gf2 dorang tak bersalah..nama pon jantan kabaret :)

ieyza afieyna said...

@gHadiskeCik

hee.. tu la pasal.. lelaki kdg2 xreti nk menghrgai...huhu

ieyza pun geram tgk kucing tu..

ieyza afieyna said...

@cik ayuni

yeke ? hee..

ieyza afieyna said...

@Si BuDaK KaChAk

yup.! mungkin jugak tu.. mungkin lepas ni ade yg terbaik kn..

ieyza afieyna said...

@acheeqa farhana

yeke ? hee.. so mcm mane hndle ?

ieyza afieyna said...

@Mohd Norafzal

haha.. memang jntan kabaret la.. haha :D

Yatie Awang said...

biar mereka fikir sendiri

tapi akak nak sarankan perempuan 1 dengan lelaki 2, bagus kalau jadi bf dan gf hahaa

Amoychanteks said...

macam mana pulak kalau bf yang mntak clash. then ex-gf die dah couple laen and tengah gembira dgn hubungan skrg. then, ex-bf terhegeh nak balik kat ex-gf die..cmner tuh?

hamzah ian said...

harap2 tak jadi dekat gua.. hehe

Nisa Greennnpanda said...

isy3.. yg pasti, jgn jd cam 2 org pmpuan nie pun, huhu~....

ieyza afieyna said...

@Yatie Awang

haha.. itu memang bole sgt la.. hee

ieyza afieyna said...

@Amoychanteks


erm.. entah la.. haha

ieyza afieyna said...

@Amoychanteks


erm.. entah la.. haha

ieyza afieyna said...

@hamzah ian


insyaALLAH tak.. hee

ieyza afieyna said...

@Nisa Greennnpanda


tapi kdg2 bukn kehendak kite bile ia terjadi..hee

Paris Lipton said...

sbnarnye ssh nak paham pmpn ni....grrrr

ieyza afieyna said...

@Paris Lipton

agak la.. diri sendiri pun susah nak fhm.. hehe

EQieN said...

hahaha..tpi x seharusnyaa guna bhsa kesat

zareliqa afiqa said...

Lelaki mmg cmtu..dapat awek baik tak reti hargai.Opssss!! :p

aisya said...

susah ni ieyza.. pening2..

p/s: tp gmbr tu mmg menarik perhatian.. hehe

dyabunga said...

siapa yg mula gaduh tu yg xde maruah.. sampai gaduh2..yg situasi dua tu dri pngalamn dya, dya pakat ngn org tu kenakan si laki tu..haha..pdn muke..

MaYa MustWany said...

S1: memang tak sedar diri tuh.patutnya laki tuh pikir la mana yg permata n mana kaca.(wahh ayat ku tak leh blah kan)hahahah

s2:tak yah gdo laki tak guna mcm tuh.buang masa je.jgn syg sgt lki jniz mcm tuh.asbestos

EyqaLuvender said...

hurmmmm...it's all about honesty in relationship ryte ieyza?
kalo da tak jujur,tak setia,tak rety nk m'hargai...pk sendirilah...

aReLaN said...

papepon,mntak jauh la dgn kita kn.setialah pada yang satu.dh ade sorg tu,jangan gi ngada2 ngan orang laen kan.hmmmm

ieyza afieyna said...

@EQieN


memang lar.. tapi itu la kebiasaan yg kite dgr...

ieyza afieyna said...

@zareliqa afiqa


tau xpe.. geram betul..huhu

ieyza afieyna said...

@aisya

hehe.. memang pening la.. huhu.. :P

ieyza afieyna said...

@dyabunga

yeke ? hee.. memang terbaek la dya.. bole berkompolt lak.. hik2

ieyza afieyna said...

@MaYa MustWany



yup ! betul2.. ;)

ieyza afieyna said...

@EyqaLuvenderyup.. semua ade hati dan perasaan.. ad akal untuk fikir kebaikan untuk diri sendiri.. ;)

ieyza afieyna said...

@aReLaN

haha.. tau xpe... xyah nk menggedik dgn org lain sgt la.. hee

Original CikTeddy said...

ku carik yg laen.haha

L said...

haha. betul2.. berdamailah madu2kuh.. haha

jom hayati sebentar.=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/amanahnyer-sahabat-rasulullah.html

TwIstiEs*meSti Mau* said...

tak berpendirian langsung..hahaha :))

N'yue said...

lumrah hidup..huhuuhu...ragam manusia berbeza...

WuMing said...

Bunga bukan sekuntum... Kumbang juga bukan seekor....

faridah nazurah said...

Haha pernah sekali bf sy curang tp sy watlek je. Tp yg si perampas tu lak sibuk memaki hamun sy cm org amik bf dia. Haha ni perempuan jenis ape lak ehh?

ieyza afieyna said...

@Original CikTeddy


kenapa nak cri yg lain ? jgn la jgn la.. hee ;P

ieyza afieyna said...

@L


hee.. yela.. wt pe gduh2.. bedamai je la..huhu

ieyza afieyna said...

@TwIstiEs*meSti Mau*

taw xpe.. :)

ieyza afieyna said...

@N'yue

betul tu.. kat mane2 ad je yg terjadi mcm ni.. ;)

ieyza afieyna said...

@WuMing

mungkin ade yg lebih baik kn.. ;)

ieyza afieyna said...

@faridah nazurah


aik.. mcm same je degn situasi dua tu.. hee

ku said...

ermm... lebih baik xde awek@pakwe, hidup lbih mudah, xde nk sakit hati, xde nak serabut kepala nk bergaduh bnda2 x faedah.. klu dah nak sgt, kwen jer.. hehehe

hazz death said...

jgn rsau, ak jenis lelaki yg dalam kategori 1st tu.. huhuhu.. T_T" sedih la plak.. huhuhu

widiea azira said...

saya kalo nak gaduh gaduh pasal laki, baik suernder jer. .malu haha

Подтверждаю (fadzli) said...

as salam..
hehe..
jadi yang bersesuian ialah..
single is better

(^^,)

takde pening2. erk
lagipun pasal nak memiliki hati sesama manusia ni apa la sangat kan.. huhu


Jemput ziarah membaca entri pakcik.. ;)
syukran..


Pergi Mati..


Cara meringankan solat dalam Islam


Under Guise Of Friendship

Miss Honeys Hasdi said...

mintak2 la kita xjd cmtu kn... huhu

ieyza afieyna said...

@ku

kawen ? tkut bukn jodoh pulak.. kn susah.. huhu

ieyza afieyna said...

@hazz death

yeke ? klo ye, bgus la.. ;)

ieyza afieyna said...

@widiea azira

tah.. xpape je.. che wah.. :P

ieyza afieyna said...

@Подтверждаю (fadzli)


yup ! betul2.. setuju ckp pkcik.. hehe

ieyza afieyna said...

@Miss Honeys Hasdi

harap la kan..hee