Saturday, November 19, 2011

Hargailah seseorang...

Assalamualaikum...
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Mengenali seseorang itu..
kadangkala membuat kita ketawa..
Mengenali seseorang itu juga..
kadangkala membuat kita mengalirkan air mata...
sesungguhnya,mengenali seseorang itu mampu memberi pelbagai rasa..
marah..
sedih..
gembira..
sayang..
dan rindu...

tapi..
sedarkah kita
mengenali seseorang itu sebenarnya adalah satu ANUGERAH..
biarpun hadirnya  hanya seketika dan sekadar TEMAN SEMENTARA..
Bersyukurlah dengan kehadirannya ..
KERANA
barangkali melaluinya kita mengerti apa itu erti 
SEBUAH PERHUBUNGAN !!

Kadang-kadang Allah jarakkan hubungan kita..
kemudian dia dtgkan pula dengan dugaan..
puas kita menangis mencari dimana orang yang disayangi telah pergi..
rupanya Allah nak hadiahkan kita kerinduan yang berpanjangan..


Manusia,, kadang-kadang lupa untuk hargai seseorang yang ada dengan dia..
tapi... bila dia kehilangan orang tu dia akan menangis..
dan akan merindui seseorang itu sangat-sangat..
jadi, awak hargailah seseorang itu sebelum awak takkan dapat
lihat,
sentuh
rasa 
dan sayang
seseorang itu lagi...

24 000 kuceng marie:

.ain. said...

huhu. saya sgt hargai nye :D

Pendamba Mawar said...

Manusia,, kadang-kadang lupa untuk hargai seseorang yang ada dengan dia..
tapi... bila dia kehilangan orang tu dia akan menangis..
dan akan merindui seseorang itu sangat-sangat..


inilah yang PM sedang lalui

^^eKaTiKaH^^ said...

huuh, betul tu..kadang-kadang kita tak reti menghargai dgn pemberian yg diberi...tp kadang-kadang juga, org yg kte syg tu pun tak reti menghargai kite...btw, suke statement sis.. :)

Run Away said...

kekadang...bila kehilangan baru kita tahu menghargai nyer...

Sarah Zin said...

=)

Bro Ahmad said...

indahnya bahasa ieyza kt entri ni..yang penting hargai seseorang yang masih berdamping dengan kita.

suport bro kt sini yea

http://www.trioseposen.com/2011/11/gadget-impian-bro-ahmad-ialah-iphone-4s.html

Norlida Ramli said...

suka ayat ni..

Kadang-kadang Allah jarakkan hubungan kita..
kemudian dia dtgkan pula dengan dugaan..
puas kita menangis mencari dimana orang yang disayangi telah pergi..
rupanya Allah nak hadiahkan kita kerinduan yang berpanjangan..

ada makna yg mendalam

~miss dyeLa~ said...

mmg pn...
walaupun yg pergi akan berganti, tapi x akan sama yg dh pergi n yg dtg gantikannya...

ieyza afieyna said...

@.ain.

bagus2.. ;)

ieyza afieyna said...

@Pendamba Mawar

yeke ? jgn la mcm tu PM,,
hargailah seseorng selagi dia masih ade bersama kite ;)

ieyza afieyna said...

@^^eKaTiKaH^^

hehe.. thanx dear.. :D

ieyza afieyna said...

@Run Away

Betul tu.,. perpisahan mengajar erti kerinduan..

ieyza afieyna said...

@Sarah Zin

=)

ieyza afieyna said...

@Bro Ahmad

terima kasih bro.. :)

ieyza afieyna said...

@Norlida Ramli

memang mendalam kak.. hee ^^

ieyza afieyna said...

@~miss dyeLa~

yup ! ieyza setuju ape yg akk ckp.. ;)

Ezad Skytech said...

hargailah seseorang tu selagi masih ada depan mata kita...jangan kan nanti bila da takde..baru nak tercari2...

Miss Nadya said...

bila akak baca entry ieyza..tenang hati akak taw...Alhamdulillah..kak nad copy sikit letak dalam entry akak..:)

ieyza afieyna said...

@Ezad Skytech

betul2.. ;)

ieyza afieyna said...

@Miss Nadya

ok kak.. copy je la.. ;)

Thania said...

btul2... sedih lak baca entry nie.. huhu... bila terasa diri ini dijauhi dengan orang tersayang, kita akan rasa seperti orang tuh tak sayang kita dah.tapi kena ingat ad hikmah di sebalik tuh.. sebab lau orang tuh rapat ngan kita, sentiasa sayang tak renggang, kita myb tak ingat yang maha esa.. bila dah berjauhan baru nak ingat... huhu.. selalu begitu lah.. tapi semua yang terjadi pasti ada hikmah disebaliknya...

cik ika said...

best la entry nie..

ieyza afieyna said...

@Thania

yup !sokong ape kak nia ckp.. ;)

ieyza afieyna said...

@cik ika

thanx ^^