Wednesday, October 12, 2011

Kenapa Allah temukan aku dengan orang yang salah...

Assalamualaikum...
memang sakit bila cinta yang kita dambakan selama ini tidak dihargai oleh insan yang bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu sahaja.. tapi, putus cinta bukanlah bermakna berakhir untuk segala-galanya.. mungkin ada hikmah yang Allah rancangkan buat diri kita untuk masa akan datang.. 

Kini  jawapan telah ku dapat mengapa ALLAH takdirkan kita menemui orang yang salah..

Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah

 supaya apabila kita bertemu jodoh yang  sebenar,masih ada syukur kita pada ketentuanNya..
 supaya kita dapat menjadi penilai yang baik..
 supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH..
 supaya kita dapat kasih sayang yang terbaik,khas untuk diri kita.
 supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingati kita bahawa dia bukanlah pilihan untuk kita dan kehidupan kita masa hadapan.
 supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya..
 supaya kita menjadi manusia yang hebat jiwanya.
 supaya kita faham bahawa cinta yang terbaik hanya ada bersama ALLAH..
 supaya kita lebih mengenali kehidupan yang tak selamanya kekal.

p/s: ada orang bagi.. ^_^ almaklumlah baru lepas break. huhu.. T_T 
Photobucket

52 000 kuceng marie:

IQ = Iez Qis said...

yup! kalau sepluh kli kita berjumpa dengan org yg salah, yang pentig redha~~

macam sya..huhu~

Pn. Sheila said...

erm... btl tu.... Allah sentiasa dgn kita itu yang penting....

Pendamba Mawar said...

semua ni dgaan. sekuat mana pun kita sayang atau cinta kat seseorang ,jika dia da ditakdirkan bukan milik kita,kita tak kan dapat milikinya jugak.

anggap ini satu pengalaman mengajar ieyza, dan pengalaman ini mengajar tentang keindahan dan kematangan dalam dunia percintaan.:)

Wani said...

betul tu even saya tak ada pengalaman. hihi

ieyza afieyna said...

@IQ = Iez Qis

betul tu.. redha je dngan takdir nie.. ;)

ieyza afieyna said...

@Pn. Sheila

betul2.. ;)

ALLAH masih ade ,sygkan kite.. :')

naughty gurlz said...

ape yg b'laku pasti ade hikmahnye..jadikan itu sbg pengajaran supaya kita x lg mudah t'tipu dgn mainan cinta..

EyqaLuvender said...

ayat cliche:everything happen for a reason...hehe

cik Atiera said...

sabar oke sayang!
tuhan na uji sekuat mana kita mampu bersabar..
setabah mana kita bertahan..
dan apa yg penting, kita must think dat ada lagi yg lbh susah dr kita..
ada yg lbh malang dr nsb kita..
Allah tue adil,Dia takkan tinggalkan makhlukNYA bersendirian mengharungi ujianNYA..
berserah & terus berdoa oke!
:))

Ekmi Rabat said...

Betul tu, jgn bersedih kalu pas break. sebaliknya, bersyukur sebab better break skarang drpd break bila dh terlmbat.

Nor Sharul Atikah Bt Nor Azlan said...

eyza punye entry sama macam sha punye entry hik3. sha pun terbaca pasal ne. :)

myr amyra said...

bersabar la ye dik....
myra pun tgh hadapi ujian mcm nie.... T_T

ieyza afieyna said...

@Pendamba Mawar

wah terharu baca kata-kata dari pendamba..

thanx pendamba.. ;)
betul2 semua ini mengajar kita unutuk lebih dewasa dlm hal2 mcm ni.. ;)

ieyza afieyna said...

@Wani

hee.. tapi pngalaman tu la yg sebenarnye mengajar kita tau.. ;)

ieyza afieyna said...

@naughty gurlz

ye betul tu.. pasti ade hikmah nye..
semua ini akan dijadikan tauladan dan pengajaran dlm kehidupan .. ;)

ieyza afieyna said...

@EyqaLuvender

yup ! true sis.. semua benda yg berlaku ade sebab..hee ^^

ieyza afieyna said...

@cik Atiera

ye aien.. betul tue.. Allah sentiasa ada disisi hambanya..;')
terima kasih...

ieyza afieyna said...

@Ekmi Rabat

betul tu,, bgus jugak break awal2 daripada terlambat.. memang betul la tu dia org yg salah.. :'(

ieyza afieyna said...

@Nor Sharul Atikah Bt Nor Azlan

yeke sha ? hee..
ieyza tadi ade kwan ieyza bagi suh bace.. tu share dlm blog.. tapi ubah2 ckit.. ;)

ieyza afieyna said...

@myr amyra

yeke sis ?

sis pun sabar k.. ;)

nick dot anis said...

bertemu dgn owg yang salah lebih baik,pengalaman tu pntg:-)

Lily_Omar said...

ye btul2...

NasZ said...

xpe. percayalah. suatu hari nanti, awak akan jumpa. masa tu, awak akan jadi perempuan paling bahagia. skrg ni, just improve urself. be better person. be independent. jangan sedih2 lagi k?

MOHD NASER.com

IkiN NikisA said...

yup ! stuju sangat gn entry ni ! :)

#da follow :)

ieyza afieyna said...

@nick dot anis

betul2.. pengalaman bnyak mengajar kita ;')

ieyza afieyna said...

@Lily_Omar

hee.. ^_6

ieyza afieyna said...

@NasZ

hee.. okay.. thanx k.. ^_^

ieyza afieyna said...

@IkiN NikisA

hee.. thanx.. t ieyza follow blik.. ;)

fiezah91 said...

bukan jodoh. Suatu hari nanti pasti kita akan berjumpa dengan yang lebih baik dari sebelum ni. tengah mengalami situasi ni..Uhuuu.

ieyza afieyna said...

@fiezah91

mungkin.. bukn jodoh.. klo ade jodoh x kemana.. hee

ade2mama said...

law ade facebook ni ..aku like 100 kali ny eeheh

Ana Farhana said...

hhu,pengalaman hdup :)

Ini Kisah Tia said...

setiap apa yang terjadi ada hikmahnya ..

Ezad Skytech said...

jadikan tu sebagai pengalaman...rasanya semua akan merasa macam ni kot sebelum bertemu jodoh yg sebenar :)

jgn sedih2 ye..(^^,)

sis92 said...

dont be sad dear :)
i love u muah!haha

ieyza afieyna said...

@ade2mama

hee.. like la butang like kat atas tu.. hekhek.. :P

ieyza afieyna said...

@Ana Farhana

betul2.. ini pengalaman. hee..

ieyza afieyna said...

@Ini Kisah Tia

pasti. ! mesti ade hikmah nye.. :)

ieyza afieyna said...

@Ezad Skytech


hee... tak sedih dah.. ;)

ieyza afieyna said...

@sis92

hee.. i love you too... :)

hahaha..:D

anamizu said...

sbnrnye ALLAH nk bg
KEINDAHAN kat kite..
just trust on HIM :)


luv,
cik ana

ieyza afieyna said...

@anamizu

betul tu.. :)

thanx cik ana..

Noraien said...

suka entry nieee !

mungkin Allah pertemukan kita dengan orang yang salah dahulu supaya nanti bila dah jumpa pemilik tulang rusuk kita yang sebenar,kita akan rasa bersyukur (:

ieyza afieyna said...

@Noraien

betul tu sis..
;)

budak penjara said...

kena pk positif la kt gmbar ni..myb laki tu nk bercinta lepas kawen..haha

ciK LyndaWawa said...

bez...baru pas putus cinta ke?sabar yee..=]

afzalsukasuki said...

hmm tu maknanya dia belum cukup baik untuk ieyza :) takpe pengalaman semuanya tu.Dari situ kita akan kenal dan tahu lelaki macamana yang kita mahukan :)

kunci locker said...

yup...mmg sakit kalau cinta kita ditolak...or putus cinta or yg berkaitan la...heehe...smoga Allah beri jodoh yg lbh baik utk semua.. :)

ieyza afieyna said...

@budak penjara

bercinta lepas kawen ? haha.. enth la..huhu

ieyza afieyna said...

@ciK LyndaWawa

hee.. :)

ieyza afieyna said...

@afzalsukasuki

mungkin.. betul tu.. ^_^

ieyza afieyna said...

@kunci locker

amin... hee.. ^^