Monday, August 8, 2011

Surat dari Si Laknatullah...


Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum

Untuk renungan bersama..


Hai manusia yang tersayang...

Tadi malam waktu engkau tidur,aku lihat engkau tidak memuji Allah, tidak berselawat,tidak membaca Ayat Kursi dan Kulhu.Ini bagus sekali kerana waktu akan tidur adalah waktu untuk tidur,bukan untuk membaca Al-Quran.Sesungguhnya engkau tidak membuang-buang masa....

Pagi ini aku lihat engkau tidak bangun mengerjakan solat subuh. Bagus sekali! Engkau telah membuktikan bahawa engkau adalah sahabatku yang budiman.Janganlah engkau susah-susah bangun dan memendekkan tidurnya. Tidurlah dengan nyenyak dan nyaman. Jangan hiraukan suara ayam berkokok yang mengejutkan engkau dari tidurmu.Bila subuh datang menjelang,udara masih dingin,tariklah selimutmu dan tidurlah sayangku seperti puteri kayangan.

Aku lihat engkau jarang-jarang mengambil wudu'.Ini bagus sekali kerana engkau tidak membazir air dan tidak meninggikan water bil rumahmu.Aku lihat engkau tidak pernah membaca Bismillah sewaktu makan. Ini bagus, kerana engkau tidak memenatkan mulutmu. Dan bila sudah kenyang, engkau tak pernah menyebut Alhamdulillah.Ini bagus juga.Cukuplah engkau sedawa kuat-kuat seperti lembu.

Hai manusia ku cintai,,

Semalam ada seorang peminta sedekah datang ke rumahmu. Engkau menghalaunya suruh pergi tanpa engkau memberikan duit sesen ataupun seteguk air.Ini sangat bagus dan terpuji,kerana engkau tidak membuang-buang duit dan tidak membazir rezekimu yang melimpah ruah yanG diberikan Allah kepadamu. Engkau seorang yang jimat cermat.Biarlah rezeki engkau untuk kegunaan engkau seorang,untuk menonton wayang, berholiday dan membeli kemewahan didunia.

Duhai manusia..

Di sepanjang ramadhan ini, telah lemah seluruh urat sendiku,telah terbakar seluruh jasadku, merintih ku kesakitan, bila setiap kali ku lihat hamba-hambaNya yang penat berpuasa dan menghabiskan waktu malam dengan bertarawih, berzikir dan merintih mengenang dosa-dosanya yang lepas, kerana pintu taubat telah dibuka oleh ALLAH dengan seluas-luasnya..Namun ,aku tetap gembira kerana ada diantara kalian yang masih sudi menjadi temanku,. melepaskan peluang rahmat ALLAH dengan mengucap perkataan sia-sia, mengumpat, tidak bertarawih,malah mencipta persengketaan..aduhai tubuh badanku yang terbelenggu telah segar kembali..cukuplah NAFSU manusia sendiri menjadi penyambung tugasku di sepanjang bulan yang dirahmati ini..Di akhirat nanti, engkau dan aku dapat berjalan bersama-sama .. kita berpegang tangan menuju ke Neraka Jahannam..


Sahabatmu yang tercinta,
Iblis Laknatullah...



*catatan: surat ini adalah hasil ciptaan manusia yang mempunyai "niat yang murni" untuk mengingatkan pembaca,bagaimana iblis dengan segala tipu dayanya menggoda manusia.Matlamat sebenar iblis Laknatullahu'alaih ialah mengheret manusia bersama-samanya masuk ke dalam "NERAKA JAHANNAM"

Photobucket


5 000 kuceng marie:

safurara said...

akk kalau x solat suguh rasa tak lengakp hidup.

skrg ni nk sedekah takut kena samun =)

Just Mini Love said...

@rara pinkmafia

;)

Nurul Ain Sakimon said...

entry yg sgt berguna.... ain ske sgt2...

Just Mini Love said...

@Nurul Ain Sakimon

thanx :)

Yana Farinha said...

Hye..nice blog.. dah folo awk. Jom folo blog kita n like entry terbaru kita.. www.duniasigadisberseliparhijau.blogspot.com...tqqq...