Wednesday, August 3, 2011

Aku pasrah segalanya....

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum

Kutabahkan hatiku harungi hidup.. biarpun tiada siapa yang menemani..
Keseorangan aku di lautan sepi..ditinggalkan mereka yang aku percayai..Namun ku tahu ada hikmahnya setiap segala yang menimpa diri..Kuserahkan segala padaMu Tuhan..Yang berkuasa jua mencipta kerana engkau Maha Mengetahui segala apa yang terbuku di hati..
 Ya Allah tidakku terdaya lagi menahan dugaan yang mencabar ini.. terasa bagai noktah telah kutemui mengakhiri segala yang telah aku mulai..Ya Allah engkau lindungilah aku..bekalkanlah daku dengan limpahan iman..agar tabahku menghadapi dugaan..agar tidakku berhenti di pertengahan ..kini di sini aku berdiri.. bersama harapan yang tulus suci..Agar terbitlah kembali menteri pagi..setelah malamku berkalut benci..

Aku hanya manusia lemah yang punya hati... yang punya perasaan.. punya hati.. hati yang lembut,, dan mampu untuk menangis...aku tidak kuat. .. tidak kuat untuk berhadap dengan semua ini.
namun semuanya terjadi ada hikmah. aku sedar. aku hanya mampu untuk pasrah..
pasrah untuk segalanya... 


kenapa korang kacau aku. ! apa salah aku kat korang.. aku tak pernah gnggu hidup
korang pun.. aku mohon. tolong jangan ganggu aku..
aku sombong ? Ya. ! untuk orang macam korang mungkin.. .
nak kawan ? tipu la. ayat je tue. niat korang len! aku tahu..
niat korang nak memalukan aku kan..aku sedar siapa diri aku,,
tak payah la nak hina-hina aku ! apa yang korang buat aku rasa terhina tau !
mungkin bagi dorang itu satu gurauan..tapi bagi aku tak..
apa yang dorang buat buat diri aku makin tersiksa.. aku menangis kerana dorang.
HINA sangat kah aku.???  mungkin korang rasa korang hebat kan.
korang perfect !!... terima kasih selalu mentertawakan aku..
terima kasih buat aku tersinggung di bukan puasa ini.. dan terima kasih
sedekah pahala kat aku !!

kenapa situasi macam nie yang harus aku lalui.. aku tak kuat.
aku benci budak LAKI !!.. Dari sekolah sampai sekarang..
ada ja yang dok nak kacau aku.. gelakkan aku. malukan aku..
kenapa ?? aku tak pernah pun kacau hidup orang.. aku pun Tak kawan la dengan budak laki.
Dari sekolah sampai sekarang mana ada aku rapat dengan budak-budak laki kelas aku.
aku tak pernah pun cakap dengan dorang !.waktu sekolah pun sama..
kenapa dorang nak kacau aku..!
Cukup la apa yang pernah berlaku dulu.. waktu form 2. waktu form 3 kt SMIS..
waktu fom 4 masa pndah kt TECHSIS. waktu form 5 kat TLC.. 

ya mungkin aku tak begitu sempurna.. mungkin aku banyak kekurangannya, tapi apa 
korang fikir korang perfect... aku tak pernah gnggu hidup korang so pliz.
jangan gnggu hidup aku !!! 

aku sorang. aku tak da sapa-sapa. aku sunyi.. aku rindu dengan senyuman, aku rindu gelak ketawa
dengan kawan2.. tapi itu tak da lagi. semua tu tak da dalam hidup aku.. 


  Photobucket


2 000 kuceng marie:

Fikri said...

Err.. rilek2. bln2 posa ni xbek emo2. Hehe. Sabar2.

ieyza afieyna said...

@Fikri

x emo pun.. cuma luahkan apa yg terbuku ja.. huhu