Thursday, March 24, 2011

.Rindu ku pada seorang lelaki..hanya 5 tahun bersama.

Aku rindu ! benar2 rindu.. hari-hari yang datang dan pergi begitu saja.. suram hati,, tiada siapa yang tahu.. hati aku merindui seseorang.. seseorang yang bergelar Lelaki.. rindu terhadapnya terlalu dalam.. setiap saat..setiap minit..setiap jam..setiap hari..dikala hatiku kesepian .hati aku pasti teringat akan dirinya.. aku rindu.. benar-benar rindu.. tidak dapat dibendung lagi perasaan ini.. kerinduan yang telah lama terbuku tidak akan terlerai... tidak mungkin lagi. tidak mungkin aku akan kecapi kasih sayang darinya.. bukan untuk hari ini tapi mungkin untuk selama2nya.. cuma hati aku saja yang sering merindukannya.. kenangan bersamanya tidak pernah akan aku lupakan! sumpah. dia lelaki yang aku sayang sepenuh hati aku. aku rindu. tapi dirinya tidak boleh kembali.. hari2 aku memikirnya.. air mata mengalir.. mengalir dengan laju. membasahi pipi .. kasih sayang yang pernah kurasai amat berharga. . aku rindu ! aku benar2 rindu..hanya tangisan yang dapat dilepaskn untuk menghilangkan rasa rindu. hanya tatapan gambar lama yang menjadi kenangan ku tatap sedalam2nya.. ku lihat mata nya, aku rindu.. tiada yang akan mengerti bagaimana perasaan aku...

ayah... angah rindu kan ayah.. kenapa ayah pergi terlalu cepat.. kenapa hanya 5 tahun je kita bersama. angah tahu semua ini takdir ALLAH. angah redha. tapi angah rindu kan ayah. rindu sangat2.. ayah.. angah ingat lagi waktu angah kecik2 dulu,,ayah salu beli kat angah dengan kakak mainan kan. ayah baik. ayah slalu bawa angah dengan kakak jalan2. pegi zoo.. ayah. ingat x . dulu angah takut naik buaian kt taman kan. ayah salu sakat angah .,letak angah atas buaian . pastu angah nanges jerit. ayah., ayah ingat tak. masa angah sepit bangku kat atas, pastu ayah datang kat angah. tolong angah. kaki angah da berdarah2 da.. ayah,, ayah ingat tak angah dengan kakak salu amik aiskrim yang  ayah jual tue. sian ayah. pstu ktorang nakal. suka pecahkan botol cili, botol kicap yang ayah jual tue. pastu curi2 makan singgam. pastu angah dengan kakak telan singgam tue, ayah slalu marah kan. nakal nya angah. ayah. angah rindu ayah..ayah .. angah mntak maaf kalo ade buat salah.. ayah.. ayah ingat tak tarikh 28 april 1997? tyme tu umur angah bru 5 tahun. ayah kowl kakak angkat. ayah kt teluk intan . ayah tanya nak ape2 tak. angah cakap kat ayah angah nak ayam ! ayam masak merah. tak sabar nak tunggu ayah blik. tapi napa ayah tak blik2. tibe2 tipon bunyi. kakak angkat. tapi kenapa bukan ayah., kenapa orang lain. mak pun ckap. tapi angah pelik. mak nangis. ayah kenapa mak nangis? mak pegi bgitahu opah.,pastu opah menjerit2. angah tak faham ayah. pastu mak ckap kat angah ayah dah xda. cepat siap pegi hospital. angah xfaham ayah. angah marah mak. ala,. xdapat nak pegi tadika esok.. angah pun siap. dah smpai kt hospital angah tengak semua menangis. tapi kenpa? angah tak faham ayah. angah pegi kat ayah. tapi ayah baring diam je. napa ayah tak bergerak? kenapa badan ayah pucat. napa ayah sejuk.. angah pegang tangan ayah. mak kata ayah dah meninggal. tapi angah tak nangis pun ayah. angah tak rasa apa2. tapi besoknya , angah tengak ayah baring kt ats katil kat umah opah. ayah berbalut kain putih je. semua orang tgak baca surah. bru angah tahu ayah dah meninggal :'( . ayah kenapa tinggal angah. angah kecik lagi. bru 5 tahun. kakak bru 6 tahun. adik baru 2 tahun. ayah sayang adik kan. adik kan satu2 anak lelaki ayah.. pastu angah tengak mak pegi. mak kata nak pegi tanam ayah. angah sedih.. ayah, dah pegi. hari tu ari terakhir angah tengak ayah... angah rindu ayah smpai arini.. ayah, semoga ayah dirahmati ALLAH.dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman. angah rindu ayah !

ya ALLAH.ampunilah segala dosa2 ayah ku. tempat lah dia dikalangan orang2 yang beriman. amin..
Photobucket


1 000 kuceng marie:

NURULSYAZWANI BINTI ROSLI said...

awak!!! sedeynya!!
sabar ae.. byk byk berdoa..
sedekah kan ayah fatihah!