Thursday, December 16, 2010

Takdir Cinta


Cinta? apa makna cinta?pernahkah anda merasai nikmat cinta?semua orang ciptaan ALLAH ini akan mencintai dan dicintai.. benar bukan? bukan hanya cinta pada kekasih.. tapi cinta pada ALLAH,,pada Rasul. pada Keluarga..dan sebagainya..tapi cinta yang akan kekal abadi hanyalah Cinta pada ALLAH dan Rasul..
namun,,saat manusia di lamun cinta sesama insan,,pasti rasa kebahagiaan akan dirasainya,,seolah dunia ini mereka yang punya..benar kn?tapi bagaimana pula jika cinta yang di bina itu hanyalah sementara sahaja? Pasti orang yg merasainya akan mengetahui bagaimana rasa sakitnya apabila cinta yg di semai,,berakhir begitu saja..itu lah takdir sebuah cinta..hurm..

act,,ieyza ada tnya kat cik ain ..camne rase hidup tnpa cinta..
then,,dia pun da jawab dalam satu entry..
klik link kt ats tau kalau nak baca..:)

ingat ni , cinta tidak selalu bersama jodoh tapi jodoh sentiasa bersama cinta .

ayat kat ats nie..from cik ain.. ieyza suka..:)
hee..


Jika indah satu pertemuan,,jangan cemari dengan perpisahan..jika suci sebuah perkenalan jangan cemari dengan pendustaan..jika bernilai sebuah perhubungan,,hargailah ia dengan keikhlasan..

wahh! ayat.. tapi ada ke kat dunia nie.. sebuah pertemuan tanpa perpisahan?? setiap perhubungan ada saja berlakunya pendustaan.. dan akan berakhirnya sebuah ikatan itu kerana hubungan itu tidak dihargai dengan keikhlasan.. sangat indah hidup ini,jikalau sebuah hubungan itu tanpa perpisahan dan menghargai sebuah perhubungan itu.. 
namun,, takdir cinta sebegini memang menjadi lumrah..

Kadang2 hidup ini kita tak sangka2 orang yang betul2 kita sayang akan tinggalkan kita begitu saja,,di sebalik kata2nya yang manis itu membuatkan dengan mudah untuk mempercayai janji2nya..namun tanpa diduga ternyata semua itu palsu! lantas memusnahkan sebuah impian..namun takdir ini harus diterima kerana mugkin akan tibanya sebuah kehidupan yang lebih baik & kebahagiaan yang berpanjangan dan mungkin untuk selamanya bukan untuk seketika cuma..!

Benar,,jika kali ini berakhirnya seperti ini,,mungkin bukan untuk hari esok.. kerana janji ALLAH..setiap hamba akan merasai kebahagiaan hidup dengan jodoh yang telah di tentukan oleh ALLAH..anggaplah hubungan yg terputus di tengah jalan ini sebagai permulaan untuk mengenali apa itu cinta...

Mengenali seseorang itu kadangkala membuat kita ketawa..Mengenali seseorang itu juga kadangkala membuat kita mengalirkan air mata..Sesungguhnya,mengenali seseorang itu mampu memberi kita sejuta rasa..marah,,sedih,,gembira,,& rindu..tapi,,sedarkah kita!mengenali seseorang itu sebenarnya adalah 1 anugerah..biarpun hadirnya hanya seketika & sementara..bersyukurlah dengan kehadirannya kerana barangkali,,melaluinya kita mengerti apa itu erti sebuah perhubungan..


p/s:For me: semoga kehidupan sentiasa di redhai Allah,, be strong.. life must go on.. n dont look back any more..!:)

to all readers:
manusia kdg2 lupa untuk menghargai seseorang yg ada dgn dia..tapi,,bila dia kehilangan orang tu dia akan menangis..dan akan merindui seseorang itu sgt2!jadi,,sebagai teman,,saya nak awak menghargai seseorang itu,,sebelum awak takkan dapat lihat,,sentuh,,nampak,,rasa,, dan syg seseorang itu lagi..sebab awak xpernah tau siapa yang akan sayang awak lagi..hanya sebab seseorang itu tak sayang awak dengan cara yang awak mahu,,tak bermakna dia tak sayang awak dengan semua yang dia ada..renung2kanla...


Photobucket


1 000 kuceng marie: