Monday, October 11, 2010

INDAHNYE ZAMAN KANAK2..

Bile fikir2 blik kn aku rase nk blik je tyme zaman kanak2 tueh,, happy je kn,,xpyah penink2 fikir psal maslah,psal cinta psal bende2 org dewasa larr..zaman knak2 la zaman pling indah dlm hidup sesorg..rindunye tyme tue,,even ade suke & dukanye,,zaman knak2 korng ape yg korg lakukn erk?? msti mcm2 bende xberfaedah kn,, al maklumlah budak higusan agy kn? kn? hingus pun xkering lagi.. meleleh2 jew,, kadang2 tue ikut dan je nk salat kn baju,, haha,, opss,,, bukan aku ye.. budak len,, haha,,!!

aku igt lagi mase kecik2 dulu an,,aku suke men mcm2 permainan..sonok sgt..yela,,budak2 xtau nk wt ape kn,,so men je la kejenyew,, hehe..antara permainan2 feveret aku ialah men batu seremban, men tutp oren,men zero point,main ting-ting, main lompat tikus,men congkak, men lawan2 pemadam,,men nyorok2,men nenek2,men sang puteri,,men kawin2,,men masak2,,men ape erk??ah ,macam2 la.. korg pun msti same kn? ala bese la.. bende tue popular zaman kite2 dulu,,hehe,,

erm,, korg sume pernah men ke permainan2 tue??xkn xpernah kowt,,hee~~ ha,,aku nk citer nie,,psal permainan tutup oren,, tutp air botol F&N tue,,tapi xsemestinye warne oren,,warne len2 pun bole,,aku pun xtahu knpe org pgil permainn tue tutp oren,,huhu~~ mule2 mase drjah 1 r,,aku salu tgk budak laki men,,nmpak bestnyew,,permainn nieh kne gne 5 pnutup botol F&N tue,xlebih x kurg,, pstu kite taburkn dan kne jentik gne jari bagi penutup tue berlage,,hehe.. best!pade mulenyw aku xtau men mase tue,,pastu kwn bek aku mase darjah 1 ajar aku,,name dye faiz.. wah!! imbas kembali,, bile dye ajar aku,, fuhh!! nk tau x,, aku jadi teror,,lawan dgn dye,dye yg kalah,,haha,, mcm mane nie ,,dye yg sifu dye yg klah,,hehe~~ but best la permainn nie, tapi skrg dah lupe cmne nk men,,
ha,, nie la tutp oren.. hee~~
Next,,lagi ape ye..haha,,agy aku suke men batu seremban.. bukn prempuan je,,kwan2 yg berjntina lelaki pun suke men,,kitorg ciap lawan2 agy dulu,, but bukn nk bggakn,, aku yg selalu meng,,hehe,, best kn men nie??popular sgt,,tpi budak2 zaman sekrg dah xtau men nie,buktinyew,,adik aku,,lgsung xtahu pemainan2 yg aku suke men dulu,,hurm,,batu seremban nie xsusah pun kn? kn? kne gune 5 @ 7 biji btu,,xbesar xkecik,,sedang2 saja..hee~~ tapi aku lebih suke men yg 7 batu punye,, ade perbezaan tau antara 5 dgn 7 batu tue,, nk tau men la sendiri,,hee~~
Batu Seremban (;
lepas tue,,bile dah borink permainan tue sume kitorg men bende len plak..ha bermula lah knakln aku bersame kwn2,,hehe..nk tau x men ape?? jeng jeng jeng,,!!! huhu,, men masak2 r.. habis periuk belanga mak aku aku kerjakn,,haha,, mncis mak aku aku amik,,bising mak aku tau x.. well,, saye nakal,,dulu2 la,, tgh2 hari bute kowt men masak2,, gne api btowl2 tau x,, tue la "pinjam" periuk mak aku tue,, tapi lauk nye tipu2 jew.. haha,, amik pasir cmpur tnah,,pastu ptong2 daun,,kami cmpurkn dan pnas kn,, haha,, pastu gne tanah liat plak untuk buat kuih,, nie mak aku marah sebb aku tibai acuan kuih raye mak aku,,haha,, awtnyew aku nakal sgt ek dulu2 haha,, ape da.. xpela,, ia menjadi sweet memory dlm hidup aku,pastu kitorg pun mkn lah tipu2,, nk mmpus mkn btul2 ,,haha,,
mcm nie la aku dulu2,,hee~~ tpi nie budak mane tah,,aku amik pic kt google jew..haha!
and the last story for today adelah,, cter permainan yg bese la budak2 buat..ala normal la tue..hehe,,men ape??ala i think korg pun pernah men kn??ha ha,, kantoi sudah,,hikhik2,,(; men kawin2 la kawan2,, sape xpernah men angkat kaki!! hehe~~ aku pun pernah men kawin2 nieh sebb tue la aku cerite,, sape suami aku tyme tue?? haha,,sedara aku la.. kitorg rapt kecik2 duluhehe,, dulu2 je k,, bile da besar2 nie kitorg dah xrpt,,malu pun ade,,haha..ce,,yg xbole thn nye,,siap make up btowl2,,hbis brg make up mak aku + mak sedara aku punye,,hehe,,then,,pkai gaun agy tue,, siap ade pgapit tolong kipaskn..mcm btul2,,serius,,hehe,, cume xde pelamin jerk,, hehe,, ^_6,,pastu sedara2 yg lain jadi tetamu,, amik air letak dlm botol,pastu wt lubg kecik2 ,,konon2nye nk wt renjis2 la tueh,, hehe,,pastu dah kwin ade ank,, men mak2 la plak,,hehe,,aku bese r jadi mak,huhu~~ lawak asenyew... hehe,,btw,, i cant forget sume tue..(;
jom kawin.. (-_-)
korg klo ade story best2 cter la plak..nk tau gak pgalamn korg mase kecik2 dulu,,hehe~~oklah sampai disini coretan ku..byez,,, RINDUNYE ZAMAN KANAK2 KU,, (^_6)

IEYZA AFIEYNA 

1 000 kuceng marie:

Anonymous said...

wah..menarik,,hee~~